ATR document

Sintrex helpt u snel de grens over en nauwkeurig

ATR document

Doet u zaken met Turkije? Dan heeft u een ATR document nodig. Het certificaat is opgesteld om de handel tussen Turkije en landen uit de Europese Unie gemakkelijker te maken. Samen met Turkije vormt de EU een douane-unie. Hierdoor kunt u goederen die uit Turkije komen invoeren zonder invoerrechten. De herkomst van de goederen wordt vastgelegd in het ATR document. Uw leverancier uit Turkije vraagt het certificaat aan bij de Turkse douane. Ook voor de export van producten naar Turkije kunt u een ATR document gebruiken. Hoewel de douane-unie die Turkije met de Europese Unie vormt producten die een herkomst uit de EU hebben vrijstelt van invoerrechten bij export naar Turkije, wordt sinds een tijdje toch op bepaalde producten extra heffingen opgelegd. De Europese Commissie heeft een lijst van producten waar deze extra heffingen voor gelden opgesteld. Wilt u als exporteur producten naar Turkije exporteren? Dan kunt u daarvoor ook het ATR document invullen. Dit kan Sintrex voor u verzorgen. Heeft u hulp nodig met het verkrijgen of invullen van een ATR document? Neem dan meteen contact op met Sintrex, uw partner op het gebied van transport en logistiek.

Waarom uw ATR document aan Sintrex overlaten?

Schakel Sintrex in voor hulp met uw ATR document. Al sinds 1989 bieden wij onze kennis en expertise in transport en logistiek aan. We hebben dus de nodige ervaring opgedaan sinds die tijd. De verzorging van uw ATR document laat u aan Sintrex over:

  • De douane afdeling van Sintrex verzorgt uw certificaten;
  • U hoeft zelf geen kennis te hebben van douanepapieren;
  • Andere certificaten en documenten verzorgen we ook voor u;
  • Overige zaken rondom transport en logistiek verzorgt Sintrex ook.

Uitgezonderde producten ATR certificaat

Het ATR document kan niet gebruikt worden voor de meeste landbouwgoederen en bepaalde staalproducten. Deze producten vallen niet onder de douane-unie met Turkije. Er kan voor deze producten alleen een verlaging van invoerrechten verkregen worden als een EUR.1, EUR-MED document of factuurverklaring aan de douane in het land van invoer wordt overlegd. De producten dienen van preferentiële oorsprong te zijn. Indien er geen document of factuurverklaring gebruikt kan worden is de invoer belast met het tarief van invoerrecht van het betreffende product.

Onze dienstverlening

Bij ons is de klant koning. Wij doen er dan ook altijd alles aan om ieder transport zo soepel mogelijk te laten verlopen, onder meer door een ATR document voor u aan te vragen en in te vullen. Naast onze persoonlijke aanpak, zijn er ook een aantal andere kenmerken van onze dienstverlening die hier aan bijdragen:

  • Wereldwijde transporten;
  • Specialisatie Duitsland, Frankrijk, Rusland;
  • Luchtvracht;
  • Zeevracht;
  • Stukgoed, deelpartijen, complete ladingen;
  • Douane formaliteiten;
  • Opslag, overslag, distributie;
  • Exceptioneel transport;
  • Soepel verloop;

Sintrex helpt u graag op weg

Wij verzorgen als centrale schakel tussen andere bedrijfstakken overkoepelende aansturing als het gaat om douane, transport en/of goederenopslag. Sintrex heeft vestigingen in Nederland, Duitsland, Letland en Moskou. Wilt u uw ATR document laten opstellen door de experts van Sintrex? Bel of mail ons gerust, of vul het contactformulier in. U kunt ons bellen op +31 (0)541 – 55 20 11 (Nederland) of +49 (0)59 24 – 85 46 (Duitsland). We bespreken graag wat we voor u kunnen betekenen. Wij denken graag met u mee, zijn flexibel en creatief, maar boven alles nauwkeurig en betrouwbaar.

Bel direct